Середа, 24.04.2024, 02:20
Вітаю Вас Гість | RSS



КОМІСІЯ ТЕХНОЛОГІЇ МАШИНОБУДУВАННЯ

Кіровоградського машинобудівного коледжу КНТУ

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Чи слід впроваджувати Internet-технології в навчальний процес?
Всього відповідей: 36
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Виховання фахівця » Куратору групи

ФОРМУВАННЯ КОЛЕКТИВУ ГРУПИ
       Шлях України в щасливе майбутнє пролягає через виховання. Завдання кожного вихователя створити добрі умови щасливого і заможного життя наших випускників. Вирішення цієї задачі досягається не тільки професійною підготовкою студентів, але й вихованням вміння жити в колективі, поєднувати в розумних межах особистісні інтереси з інтересами суспільства і товаришів, правильно обирати життєві цілі та шляхи їх досягнення, не переходячи до крайнощів індивідуалізму та колективізму.
      Тому одним з головних напрямів організаційно-виховної роботи куратора є формування студентського колективу.
      Вчорашні абітурієнти, а сьогоднішні студенти приходять до технікуму із шкільного колективу, маючи певний світогляд, переконання, погляди, досвід спілкування із однокласниками та вчителями. Але навчання в технікумі має свої особливості, тому для адаптації потрібен певний час та зусилля самих студентів і, звичайно, куратора. Основною метою цього періоду є створення міцного працездатного колективу, розвиток індивідуальних якостей і здібностей кожного студента, виховання лідерів групи, які далі сформують дієздатний актив. Роботу слід розпочати ще у серпні із вивчення особових справ студентів і заповнення журналу куратору.
       Ця робота дає багато цінної і необхідної інформації про склад і характер сім’ї студента, успішність, місце проживання. Ця робота продовжується під час першої зустрічі із групою та на святі 1 вересня. На це свято запрошуємо батьків. Знайомство з батьками, навіть коротка бесіда дає можливість більше взнати про студентів, про їх оточення, нахили. На основі цієї роботи можна розробити аналіз контингенту академічної групи. Це допоможе добре володіти ситуацією в ній.
      Я переконана, що виховують самі стіни нашого славетного навчального закладу, його видатна історія, традиції. Тому при першій зустрічі розповідаю про наш технікум, про випускників, про викладачів. Значну допомогу в цьому надає екскурсія до музею технікуму. Практикую зустрічі із випускниками різних років. Намагаюсь поєднувати організовані заходи (наприклад, бесіди із провідними спеціалістами базових підприємств) із зустрічами у неформальних обставинах із вчорашніми студентами, які можуть поділитись власними враженнями від нашого навчального закладу. Думки своїх майже однолітків студенти сприймають з цікавістю, самі краще йдуть на спілкування, задають щирі запитання, з більшою довірою ставляться до розповідей.
      Вже на першій виховній годині знайомлю студентів із „Єдиними педагогічними вимогами ”, розпорядком роботи, розкладом дзвінків, розповідаю про навчальні дисципліни. Студенти повинні жити в нашому колективі за певними правилами, чітко знати свої права та обов'язки. Ці знання дозволяють їм відчувати себе більш впевнено в новому середовищі. Важливу роль у формуванні колективу є вибір активу групи. На початковому етапі ця робота покладається перш за все на куратора групи. Але зробити вдалий вибір в ситуації, коли мало знаєш студентів дуже важко. В цьому може допомогти анкетування. За його допомогою можна визначити тих, хто вже з перших днів навчання будуть брати участь у необхідних заходах організації діяльності новоствореної групи, тобто вибрати тимчасовий актив. Перш за все, за даними анкетування можна визначити тих, хто в школі брав участь у класних чи шкільних заходах, а також тих, хто бажає займатися громадською роботою. Актив групи пізніше можна перевибрати. Не секрет, що поряд з формальним активом в групі створюються неформальні об'єднання, основані на особистих контактах, спільних інтересах, особливо під час дозвілля. Ці групи очолюють неформальні лідери. Бажано вміти своєчасно виявити можливі шляхи співпраці формальних та неформальних активів групи.
      Для цього треба:
      Визнати неформальні групи і намагатись працювати з ними в єдиній системі;
      Прислуховуватись до думки членів та лідерів неформальних угрупувань;
      Знайти неформалам справу і дозволити брати участь у підготовці та прийнятті рішень.
     Куратор повинен і має право використовувати всі форми влади, у тому числі вплив, професійну компетентність, інформованість як знання ситуації, примушення як спонукання до дії, авторитет як вплив без демонстрації влади. Важливим аспектом і запорукою успіху у формуванні колективу є загальна справа. Вигадувати таку справу не потрібно, вона існує. Це навчання з метою отримання професійних знань та навиків. Необхідно виховати вболівання кожного за свою успішність, вболівання всіх за успішність одного. Зробити так, щоб кожна двійка стала предметом вболівання всієї групи. У боротьбі за високу успішність повинна проявитись дружба, взаємодопомога. Девіз „Дружні групи навчаються краще та легше. ” Тому найкращим видом взаємовідносин є співпраця, взаємодопомога. Обов'язок куратора націлити студентів на здобуття професійних якостей особистості, допомога в успішному оволодінні навчальною програмою, залучення їх до технічної творчості, контроль за навчанням, інформування батьків про результати навчання, про успіхи і проблеми. Крім навчання, об’єднати може суспільно – корисна праця (ремонт аудиторій, посібників, чергування в аудиторіях), участь у художній самодіяльності, інтелектуальних іграх, спортивних секціях, предметних та творчих гуртках, підготовка та проведення тижнів комісій, підготовка до свят, випуск стінних газет.
     Виховання колективу неможливе без авторитету самого куратора, який визначається особистими якостями : знаннями, життєвим досвідом, моральністю, громадянською позицією, культурою. Тому протягом перших тижнів куратор повинен стати для своєї групи потрібною, компетентною людиною, в якої можна спитати поради, попросити допомоги, просто поспілкуватись. Намагаюсь заходити до своїх студентів частіше, спілкуюсь обов’язково із викладачами, що працюють в групі, прислухаюсь до їх вражень, порад ,скарг. Це допомогає стати частиною групи, запорукою подальшого успіху.
    
     Правила куратора:
1. Ніколи не принижувати студентів.
2. Не конфліктувати, а залучати до співпраці.
3. Не розголошувати секретів.
4. Не командувати, не вказувати.
 
     Важливими засобами об’єднання студентів є виховні години, присвячені психології взаєморозуміння людей, культури поведінки, вмінню будувати стосунки. Я працюю із групами, що закінчили одинадцятирічку. Ці студенти прагнуть самостійності. Тому потрібно їм довіряти, давати можливість проявити себе, не ображати їх дріб’язково опікою. Прийняті самостійно рішення виконується краще. Результатом формування колективу має стати студентська група, спроможна бути колективним вихователем: кожен студент в групі вчиться спілкуватись, набуває досвіду співробітництва. Група може стати колективом тільки зусиллями та бажанням всіх студентів. Психологічна сумісність, співробітництво, взаємодопомога, взаємна відповідальність, згуртованість, контактність – це якості, які підтверджують, що в групі є колектив.
 
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
1. Анакиева Н.П. Психологический климат в коллективе. – М.: Просвещение, 1989. 234 с.
2. Колектив. Личность. Общение: Словарь соціально-психологических понятий. - Л., 1987.
3. Немов Р. С., Кирпичник А.Г. Путь к колективу: Кн. Для учителя. – М., Педагогика, 1988. – 144 с.
Категорія: Куратору групи | Додав: vvzvvz (18.02.2010)
Переглядів: 3469 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Використовуються технології uCoz